লেখক :- জেহেৰুল ভূঞা

প্ৰথম অংশত, আমি বৰ্ণনা কৰিছিলোঁ যে যোৱা ১৫০০ বছৰৰ ইতিহাসত এয়া কোনেও আঙুলিয়াই দিব নোৱাৰে যে, সমগ্ৰ বিশ্বত ইহুদী, আৰৱ আৰু মুছলমানসকলৰ মাজত নিৰন্তৰ সংঘৰ্ষৰ স্থান আছিল। তদুপৰি, যেতিয়া জাৰ্মানীকে ধৰি ৰোমান আৰু বিভিন্ন ইউৰোপীয় দেশে ইহুদীসকলক শত্ৰুতা আৰু ঘৃণাৰে অত্যাচাৰ কৰিছিল, তেতিয়া এইটো স্পষ্ট হৈ পৰিছিল যে তেওঁলোক সমগ্ৰ ইতিহাসত সদায় মুছলমানসকলৰ আশ্ৰয় আছিল।অকল জেৰুজালেমত ৬৩৮ চনৰৰ পৰা ১০৯৯ চনলৈ৪৬১বছৰ , স্পেইনত ৮০০ বছৰৰ মুছলমান শাসনকালত, আৰু পিছলৈ অটোমান তুৰ্কী যুগত ইজৰাইল ৰাজ্য গঠনৰ আগতে পৃথিৱীৰ যিকোনো অংশত ইহুদীসকলক স্থায়ীভাৱে সুৰক্ষা দিছিল। কোনেও প্ৰমাণ কৰিব নোৱাৰে যে ইয়াৰ বাহিৰে আন এটা ইতিহাস আছে।ই মুছলমানসকলৰ ইহুদী বিৰোধীতাৰ সন্মুখীন হৈ বৰ্তমানৰ ইজৰাইল-ফিলিস্তিনি সংঘাতৰ পুনৰাবৃত্তি কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে আৰু কয় যে পেলেষ্টাইনৰ সমস্যাটো সঁচা নহয়।কিন্তু ইউৰোপত ইহুদীসকলক আগতে আৰু পিছত হত্যা কৰা হৈছিল। নিম্নলিখিতবোৰ হৈছে যোৱা দুই হাজাৰ বছৰত ইহুদী সম্প্ৰদায়ৰ ইতিহাসৰ এক সূচী। ইতিহাসপ্ৰেমী আৰু নিৰপেক্ষ পঢ়ুৱৈসকলৰ বাবে উপযোগী হ’ব পাৰে।দুই হাজাৰ বছৰত ইহুদী সম্প্ৰদায়ৰ ইতিহাসৰ এক সূচী

  • খ্ৰীষ্টপূৰ্ব ৩৭- খ্ৰীষ্টাব্দ ৩২৪: ৰোমান শাসন
  • খ্ৰীষ্টাব্দ ৭৩: খ্ৰীষ্টান ধৰ্ম্মৰ প্ৰসাৰে ইহুদীসকলক আৰু অধিক সংকটত পেলাইছে।
  • ১৩৬ খ্ৰীষ্টাব্দ: ৰোমান সম্ৰাট হেড্ৰিয়ানে প্ৰায় ৪০ লাখ লোকক নিৰ্মমভাৱে অত্যাচাৰ কৰি হত্যা কৰে।
  • বহুতো ইহুদীক জেৰুজালেমত প্ৰৱেশ আৰু আনকি প্ৰাৰ্থনাকৰিবলৈও অস্বীকাৰ কৰা হৈছিল।
  • খ্ৰীষ্টাব্দ ৩২৪-৬২৮: বাইজাড্ৰিয়ানৰ (পূৱ ৰোম) নিয়ন্ত্ৰণত
  • ৬২৯: বাইজাড্ৰিনে জেৰুজালেম আৰু গালীলৰ পৰা ১.৫ নিযুত ইহুদীক বহিষ্কাৰ কৰে।
  • ৬৩৮: খলিফা ওমৰৰ (ৰাঃ) শাসনকালত জেৰুজালেম মুছলমানসকলৰ আসনত পৰে।
  • ৬৬১: উমায়ৱীসকলৰ শাসনত
  • ৭৫০: আব্বাচিদসকলৰ অধীনত
  • ৯৭০: ফেটিমিডসকলৰ শাসনকালত জেৰুজালেমত এজন ইহুদী ৰাজ্যপাল নিযুক্ত কৰা হয়
  • ৭০০-১২৫০: ইউৰোপত ইহুদীসকলক গুৰুতৰভাৱে অত্যাচাৰ কৰা হয়।
  • ১০৭১: তুৰ্কীসকলৰ অধীনত চেলজুক সাম্ৰাজ্য।
  • ১০৯৯: ইউৰোপত ক্ৰুছেডাৰসকলে জেৰুজালেম দখল কৰে আৰু এখন খ্ৰীষ্টান ৰাজ্য স্থাপন কৰে। ইউৰোপ আৰু মধ্য প্ৰাচ্যত হাজাৰ হাজাৰ ইহুদীক মৃত্যুদণ্ড দিয়া হৈছিল।
  • ১১৮৭: ছালাউদ্দিন আয়ুবে জেৰুজালেম পুনৰ দখল কৰে। ইহুদীসকলক পেলেষ্টাইনত অধিক বসতি স্থাপন কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়া হৈছিল।
  • ৯০০-১০৯০: ইহুদীসকলৰ সোণালী যুগ স্পেইনৰ মুছলমান শাসনৰ পৰা আৰম্ভ হৈছিল বুলি কোৱা হয় (আব্দুৰ ৰহমান দ্বিতীয়ৰ শাসনকালত)।
  • ১২৬০-১৫১৭: মামলুক সাম্ৰাজ্যৰ অধীনত
  • ১২৭৫: এডৱাৰ্ড প্ৰথমে ইহুদীসকলক সুদ নিষিদ্ধ কৰাৰ পিছত ইংলেণ্ডৰ পৰা বহিষ্কাৰ কৰে।
  • ১৩০৬ -১৩৯৪: ফ্ৰান্সৰ পৰা ক্ৰমাগত বহিষ্কাৰ।
  • ১৪৯২: মুছলমানসকলৰ দ্বাৰা স্পেইন সম্পূৰ্ণৰূপে বিজয়ী হোৱাৰ লগে লগে ২,০০,০০০ তকৈও অধিক ইহুদীক নেডাৰলেণ্ড, তুৰস্ক আৰু আৰৱ বিশ্বলৈ বিতাড়িত কৰা হৈছিল।
  • ১৪৯৩: চিচিলিৰ পৰা বিতাড়িত ইহুদীসকলক।
  • ১৪৯৬: পৰ্তুগাল আৰু জাৰ্মান চহৰৰ পৰা বহিষ্কৃত।
  • ১৫০১: ৰজা পোলেণ্ডে লিথুৱানিয়াত থকা ইহুদীসকলক আশ্ৰয় প্ৰদান কৰে।
  • ১৫৩৪: ৰজা পোলেণ্ডে ইহুদীসকলৰ একচেটিয়া পোছাক নিষিদ্ধ কৰে।
  • ১৬৪৮: পোলেণ্ডত ইহুদী লোকৰ সংখ্যা বৃদ্ধি পায়
  • ১৬৫৫: পোলেণ্ডত গণহত্যা সংঘটিত হয়।
  • ১৭০০ চনতত ফ্ৰান্স, ইংলেণ্ড আৰু আমেৰিকা যুক্তৰাষ্ট্ৰলৈ প্ৰব্ৰজন
  • ১৫১৭-১৯১৭: তুৰ্কী শাসনৰ অধীনত ফিলিস্তিনি অটোমানসকলে শাসন কৰে, যাৰ ফলত ইহুদীসকল সুৰক্ষিত হৈ থাকে।
  • অটোমান খলিফা বাছাইদ দ্বিতীয়ই স্পেইন আৰু পৰ্তুগালৰ পৰা বহিষ্কৃত ইহুদীসকলক আশ্ৰয় প্ৰদান কৰিছিল।
  • ১৮১৫ চনতত নৰৱে আৰু ৰাছিয়াৰ মালিকানাধীন
  • ১৮৬০-৭০ চনত ইটালীয়ে জাৰ্মানী আৰু হাংগেৰীৰ ওপৰত নিষেধাজ্ঞা আৰোপ কৰে
  • ১৮৮০: পোলেণ্ড আৰু ইউৰোপ আৰু ৰাছিয়াৰ অন্যান্য অংশত ইহুদী জনসংখ্যা বৃদ্ধি পায়
  • ১৮৮২: প্ৰথম ইহুদী প্ৰব্ৰজন (প্ৰথম আলিয়া)
  • ১৮৯০: থিঅ’ডৰ হাৰ্চিয়ে জায়নবাদৰ ভিত্তি প্ৰস্তুত কৰে।
  • ১৮৯৭: চুইজাৰলেণ্ডৰ বাছেলত প্ৰথম জায়নবাদী কংগ্ৰেছ অনুষ্ঠিত হয়। সেই সন্মিলনত বিশ্ব জায়নবাদী সংগঠন (ডব্লিউজেঅ’) গঠন কৰা হয়।
  • ১৯১৭: প্ৰথম বিশ্বযুদ্ধৰ সমাপ্তিৰ লগে লগে তুৰ্কী শাসনৰ সমাপ্তি ঘটে।
  • ১৯১৭- ১৯৪৮: পেলেষ্টাইন ব্ৰিটিছ শাসনৰ অধীনলৈ আহিছিল
  • ১৯২১: ছোভিয়েট ইউনিয়নৰ পৰা পোলেণ্ডলৈ প্ৰবাহ
  • ১৯২৯-৩৯: পঞ্চম আলিয়া (২.৫ নিযুত ইহুদী অনুপ্ৰৱেশকাৰী)
  • ১৯৩৮-৪৫: জাৰ্মানীত ইহুদীসকলৰ ওপৰত অত্যাচাৰ, লাখ লাখ লোক নিহত
  • ১৯৪৮: ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ প্ৰস্তাৱ তিনিজনে পেলেষ্টাইন বিচাৰিছে
  • ১৯৪৮: ইজৰ‌ইযল ৰাজ্য প্ৰতিষ্ঠা কৰা হৈছে। পৃথিৱীৰ বহুঠাইত বিক্ষিপ্ত ইহুদীসকলে পেলেষ্টাইনত বসতি স্থাপন কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছিল। যোৱা ২০ বছৰৰ ইহুদী ইতিহাসৰ সূচক। ই ইহুদীসকলক কোনে অত্যাচাৰ আৰু সুৰক্ষা দিছিল তাক স্পষ্ট কৰাত সহায় কৰিব।(অব্যাহত ৰাখিব লাগিব)

Show CommentsClose Comments

Leave a comment

en_USEnglish